Simplifynance logo


כנגד ארבעה משקיעים דיברה התורה


התכנים בפוסט זה, כמו כל שאר התכנים בבלוג, הינם תכנים לימודיים במהותם, הם אינם מהווים ייעוץ או המלצה לביצוע פעולה בנייר ערך, ואין לראות בהם תחליף לייעוץ השקעות ו/או ייעוץ פנסיוני המתחשב בצרכיו הייחודיים של כל אדם.

אלה הם "ארבעת המשקיעים שעליהם דיברה התורה" (מתוך ההרצאה שלי בכנס החירות). עם מי מביניהם אתם הכי מזדהים?

הראשון הוא החושש מהלא נודע – הוא זה שמרגיש שהוא עוד לא יודע מספיק על תחום ההשקעות ופוחד לעשות טעויות ולהפסיד כסף. אז או שהוא דוחה כרונית את עניין ההשקעה, "מתכנן להגיע לזה מתישהו" ובינתיים נשאר עם כסף שוכב בעו"ש, או שהוא משקיע רק בפק"ם בבנק או באג"ח מדינה ומסתפק בתשואה שקרובה ל-0.

השני הוא המתלבט – הוא זה שיש לו כבר קצת ידע, אולי הוא קרא קצת את הסולידית​ ויש לו כיוון כללי במה להשקיע, אבל הוא עדיין לא בטוח מה לעשות – איפה לפתוח חשבון, מה העמלות ודמי הניהול שישלם, ובאילו מכשירים פיננסיים ספציפיים כדאי לו לבחור. סוג אחר של משקיע מתלבט, הוא זה שלא יודע אם כדאי לו לקנות דירה למגורים או להשקעה.

השלישי הוא המהמר – הוא זה ששואף לעשות המון כסף בזמן קצר ושם את כל יהבו על מניות שקשורות איכשהו לבלוקצ'יין, קונה מטבעות קריפטוגרפיים בלי להבין מה הערך האמיתי שלהם, ומחפש השקעות נדל"ן אקזוטיות בקוסטה-ריקה.

הרביעי הוא החכם (לפחות בעיני עצמו) – הוא זה שחושב שהוא המומחה הגדול שיודע תמיד לבחור את המניות הנכונות, הסקטורים החמים, ויודע לאתר את ההזדמנויות הכי טובות. אבל בגלל זיכרון סלקטיבי הוא לא זוכר את כל אותן פעמים שבהן הוא טעה.



רוצה לקבל סוף כל סוף את כל הכלים והידע הפרקטי כדי להשקיע בקלות וביעילות את כספיך וחסכונותיך? לחץ/י כאן כדי לראות את שירותי ההדרכה והסיוע במימוש השקעות פאסיביות שאנחנו מציעים.

חזרה לבלוג